Co to jest SEO?

…a właściwie czym jest SEO?

Często zamiennie (w dodatku mylnie) nazywane jako pozycjonowanie stron internetowych. SEO to skrót, który w rozwinięciu z języka angielskiego to Search Engine Optimization (wikipedia) i dokładnie oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. 

Samo pozycjonowanie strony jest jednym z elementów SEO prowadzącym finalnie do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

 

 

SEO to cały szereg czynności, które należy wykonać na stronie www oraz poza nią (on-page i off-page). Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wykonujemy głównie “na zewnątrz” witryny. Pierwsze widoczne efekty prac Pozycjonera mogą być odczuwalne po kilku tygodniach, a nawet miesiącach od rozpoczęcia działań (bardzo duży wpływ ma tutaj konkurencja w danej branży).

Co dokładnie składa się na proces SEO:

  • Audyt SEO
  • Analiza konkurencji
  • Analiza słów kluczowych
  • Techniczna optymalizacja SEO
  • Optymalizacja treści
  • Link Building, czyli pozyskiwanie linków i odnośników do strony internetowej
  • Ciągłe sprawdzanie widoczności i pozycji fraz

Optymalizacja i pozycjonowanie to dwa różne pojęcia, które odnoszą się do całości działań SEO.

Pozycjonowanie to szereg takich działań, których finalnym efektem ma być jak najwyższa pozycja w wyszukiwarce. Na takie działania wpływają w największym stopniu pozyskane linki, artykuły czy wpisy na często odwiedzanych portalach tematycznych. Optymalizacja strony internetowej w istocie odnosi się do technicznego ustawienia strony tak, aby była jak najbardziej dopasowana do wytycznych stawianych przez wyszukiwarkę Google. Specjalista, który optymalizuje stronę internetową wykonuje między innymi analizę słów kluczowych i poprawne umieszczenie ich w tekstach na stronie, sprawdza poprawność ustawionych nagłówków, opisów stron / podstron, analizuje czy obrazy i grafiki są umieszczone w poprawnej formie. Dodatkowo Specjalista sprawdza szybkość działania strony internetowej i wprowadza ewentualne zmiany, tak aby strona ładowała się możliwie najefektywniej.

Najlepiej skupić się na wyszukiwarce Google

Niemal każdy polski użytkownik internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Statystyki wskazują, że Google używa nawet 95% internautów. Między innymi dlatego mając na uwadze popularność tej wyszukiwarki, rekomendujemy, aby swoje działania SEO skupiać tylko na Google. Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej pod algorytmy Google może niewątpliwie sprawić, że ruch dotyczący konkretnych zapytań (fraz) będzie kierował na Twoją witrynę.

SEO to nie jest bezpośrednie działanie marketingowe

Należy o tym pamiętać, ponieważ utożsamianie SEO bezpośredno z marketingiem to błąd. Tych wyrażeń należy używać zamiennie. Można powiedzieć, że SEO jest jednym z elementów skutecznej strategii marketingowej dla danego Klienta. Działania marketingowe wewnątrz wyszukiwarki nazywane są w skrócie SEM – Search Engine Marketing. Na SEM składają się między innymi kampanie reklamowe Google Ads, dzięki którym możemy stworzyć linki lub artykuły sponsorowane PPC – Pay Per Click. 

Skuteczne SEO

Skuteczne SEO można podzielić na kilka form działania.

  • Techniczne SEO
  • Działania On Page
  • Działania Off Page

W ramach technicznego SEO należy przede wszystkim podjąć działania, które “uatrakcyjnią” naszą stronę internetową dla algorytmu wyszukiwarki Google. Należy zadbać, aby strona miała poprawnie stworzone takie pliki jak np. robots.txt, mapa strony powinna być odpowiednio przygotowana oraz należy zadbać o kwestie przekierowań. W dużej mierze techniczne SEO to dbanie o poprawność i szybkość otwieranej strony internetowej.

On Page to w uproszczeniu wszystkie istotne zabiegi, które wykonujemy wewnątrz strony internetowej. Działania, które bezpośrednio wpływają na zawartość naszej witryny tj. treść, obrazy, itp. Dokładnej analizie poddajemy jakość tekstów pod kątem zawartości słów (fraz) kluczowych, poprawność nagłówków oraz ogólny układ strony.

Do czynności Off Page zaliczamy wszystkie “zabiegi” poza stroną internetową. Pozycjoner poszukuje najbardziej atrakcyjnych linków prowadzących do naszej witryny. Bez tego filaru SEO nie ma możliwości prowadzenia działań pozycjonowania. Wyszukiwanie atrakcyjnych, często odwiedzanych przez internautów serwisów jest niezwykle ważne, ponieważ pozyskiwanie niskiej jakości linków może wyrządzić więcej szkód, jak pożytku np. farmy linków. Nie powinniśmy również brać pod uwagę tanich pakietów linków dostępnych na znanym portalu aukcyjnym. Korzystanie z takich rozwiązań może w rezultacie skończyć się karą od Google 🙂

Poszukujesz doświadczonych Specjalistów, którzy zaopiekują się Twoją stroną internetową?

Agencja Marketingowa ESSEO zaprasza do kontaktu jeśli szukasz usług SEO lub skutecznej kampanii Google Ads! Jeśli Gdynia, Gdańsk, Sopot lub niedaleka miejscowość jest siedzibą Twojej firmy, z pewnością możemy umówić się na spotkanie już następnego dnia.

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue
Follow us