Jak powszechnie wiadomo, reklama jest jednym z najważniejszych elementów prowadzenia biznesu. Istnieją zawody, których przedstawiciele mają dość mocno utrudnione zadanie i ich możliwości reklamowe są ograniczone. Przykładem może być adwokat lub radca prawny, gdzie rygor nakłada Kodeks Etyki Adwokackiej lub Kodeks Etyki Radcy Prawnego. Nie od dziś wiadomo, że odnalezienie się w dynamicznie rozwijającym e-marketingu jest niebywale trudne, a co dopiero dopasowanie się do odgórnych wytycznych i regulacji. Powstaje zatem pytanie – czy reklama Kancelarii Prawnej jest jakkolwiek dozwolona?
W chwili obecnej, niektóre zawody regulowane, bezwarunkowo nie mogą korzystać z płatnych reklam. Przykładem takich reklam mogą być kampanie Google Ads lub promowane wpisy w Social Media. Na portalach społecznościowych jedyną drogą na zyskanie wysokiego ruchu organicznego jest umieszczanie wartościowych treści i udostępnianie ich przez użytkowników. Wpływa to bezpośrednio na zwiększanie zasięgów. Dzięki merytorycznym wpisom możemy pozyskiwać nowych obserwujących i budować swoją markę osobistą.
W naszej ocenie media społecznościowe są bardzo dobrym środkiem aby pokazać się jako osoba z dużą wiedzą i znajomością przepisów. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na naszą renomę, jednak chcielibyśmy się docelowo skupić na pozyskaniu nowego Klienta Kancelarii, a nie tylko zbieraniu “lajków”. W tym momencie powinniśmy się skupić na stronie internetowej Kancelarii.
Odpowiednio zaprojektowana strona firmowa jest w stanie przynieść największe korzyści.
W przypadku stron internetowych i wyszukiwarki Google otwiera się możliwość wypozycjonowania strony Kancelarii, tak aby znajdowała się w TOP wyświetleń. Pozycjonowanie stron internetowych nie jest zabiegiem reklamowym, ponieważ opiera się głównie na pozyskiwaniu lub tworzeniu treści “na zewnątrz” naszej witryny. Przykładem mogą być artykuły w prasie internetowej lub wpisy na blogach tematycznych. Każdy taki wpis może zawierać Twoje imię i nazwisko jako Adwokata lub Radcy Prawnego, a także linkować Kancelarię, którą reprezentujesz. Im więcej takich wpisów linkujących, tym większym “zaufaniem” obdarzy stronę internetową algorytm Google.
Trzeba jednak uważać z wyborem słów kluczowych, ponieważ mimo wszystko istnieje cienka granica między informowaniem, a reklamowaniem. Na pewno jako zabieg negatywny zostałoby odebrane wykorzystywanie słów kluczowych takich jak “najskuteczniejszy adwokat” albo “najlepszy radca prawny”. Takie wykorzystanie frazy wprost wskazuje na reklamę kancelarii prawnej, a nie informację. Trzymając się zasady, iż materiały zamieszczane są merytoryczne i odpowiadają wprost na problemy wyszukującego, z pewnością wypozycjonujemy stronę Kancelarii.
Kolejnym sposobem na pokazanie się w internecie jest otwarcie kanału na YouTube. Na własnym kanale można bezpośrednio odpowiadać na zagadnienia wyszukiwane przez zainteresowanych. Przykładem mogą być kanały Kancelarii, które pomagały przedsiębiorcom, gdy rząd wprowadzał niekonstytucyjne rozporządzenia w trakcie pandemii covid. Prawnicy, którzy udzielali porad na swoich profilach zyskali wielu Klientów zainteresowanych ich usługami.
W Agencji ESSEO profesjonalnie zajmujemy się pozycjonowaniem stron internetowych. Jesteśmy w kontakcie z wydawcami publikacji internetowych, które są niezbędne do osiągnięcia wysokich wyników w wyszukiwarce. Jeśli zainteresowała Cię możliwość pozycjonowania strony internetowej, napisz do nas. Z przyjemnością umówimy się na spotkanie!
Zostaw swój adres e-mail oraz adres strony internetowej, a my w przeciągu kilku dni przygotujemy dla Ciebie zupełnie bezpłatny audyt SEO.